تنوع در سبد محصولات جی پلاس

بحث‌های مربوط به وارادات و تولید داخلی این محصولات در بین صاحب نظران اقتصادی بسیار داغ بوده. اما امروز و در مطلب حاضر نمی‌خواهیم به بحث‌های کلان در مورد صنعت لوازم خانگی بپردازیم. در این مقاله می‌خواهیم یک ماشین لباسشویی را موشکافانه بررسی کنیم.

ماشین لباسشویی از لوازمی است که معمولاً بعد از خرید تا سال‌ها تعویض نمی‌شود. خریدار یک ماشین لباسشویی انتظار دارد حداقل تا ۱۰ سال بتواند از این محصول استفاده کند. کارخانه‌های تولیدی نیز معمولا طول عمر محصول را بیش از ۱۰ سال می‌دانند و معمولا بین ۱ تا ۵ سال آن را ضمانت می‌کنند.

نکته دیگری که در مورد این دستگاه محبوب وجود دارد این است که اگر تا چند ده سال گذشته این کالا به عنوان یک کالای لوکس شناخته می‌شد امروزه جزو جدایی ناپذیری از هر خانه محسوب می‌شود.

ماشین‌های لباسشویی از دیرباز تاکنون مانند انواع ماشین‌ها و ابزاری که ساخت انسان است در حال تکامل و بهبود هستند. این روند تکاملی در طی سال‌های اخیر با سرعت قابل قبولی پیش رفته. از مشکلات بزرگی که همه ما با ماشین‌های لباسشویی داریم سر و صدای زیاد این دستگاه، لرزش زیاد هنگام کار، چروک کردن لباس‌ها و حتی بعضا آسیب رساندن به لباس‌ها در فرایند شستشو است.

از نکات مهم در انتخاب ماشین لباسشویی می‌توان به خدمات پس از فروش، گنجایش یا ظرفیت ماشین، کم سر و صدا بودن، رتبه انرژی، سرعت چرخش موتور، صفحه نمایش و تنوع برنامه‌های شستشو و… اشاره کرد. در زیر به بررسی جزئی‌تری از این فاکتورها می‌پردازیم.

 

 

 

خدمات پس از فروش

در خرید هر کالایی که به خصوص طول عمر نسبتا طولانی و قیمت بالایی دارد باید به خدمات پس از فروش شرکت فروشنده توجه کنید. لوازم خانگی از مهم‌ترین مواردی است که فاکتور خدمات پس از فروش برای آن مهم است. چون اصولا مصرف‌کننده‌ی این لوازم خانم‌های خانه‌دار هستند و می‌خواهند در صورت بروز اتفاق،‌ یا حتی در مواردی که سوالاتی برایشان بوجود می‌آید با واحد پشتیبانی فروش شرکت در میان بگذارند. پس دقت کنید از شرکتی ماشین لباسشویی خود را خریداری کنید که خدمات پس از فروش ایده‌آل یا قابل قبولی داشته باشد.

گنجایش یا ظرفیت ماشین

این فاکتور تعیین کننده‌ی مدلی از دستگاه است که می‌خواهید خرید کنید. در واقع میزان نیاز شما تعیین می‌کند که چه مدلی از ماشین لباسشویی را خرید کنید. گنجایش ماشین‌های لباسشویی با معیار کیلوگرم تعیین می‌شود و نشان می‌دهد دیگ ماشین لباسشویی ظرفیت چند کیلوگرم لباس را دارد. مثلا برای یک زوج جوان یا یک فرد مجرد ماشین لباسشویی ۶ کیلویی مناسب است. اگر خانواده‌ی شما ۳ نفره است می‌توانید ماشین ۷ کیلویی بخرید. برای خانواده‌های ۴، ۵، ۶ نفره یا بالاتر هم به ترتیب می‌توانید ماشین‌های لباسشویی ۸، ۹، ۱۰ کیلویی و بالاتر خریداری کنید.

کم سر و صدا بودن

مدل‌های امروزی ماشین‌های لباسشویی از موتورهای نسل جدیدی استفاده می‌کنند که علاوه بر قدرت بالا در چرخانندگی، کاملا کم صدا بوده و قــدرت‏ مانــور‏بــالا، ‏انجــام ‏حــرکات‏ مختلــف‏ دیــگ، ‏حــذف ‏تســمه، ‏عمــر طولانــی‏ و‏ بازدهــی ‏فــوق‌‏العــاده، ‏تنهــا ‏بخشــی ‏از‏ویژگــی‏‌هــای ‏ایــن نوع ‏موتــور‏هــا‏ هســتند. پس دقت کنید ماشینی بخرید که موتور آن از مدل دایرکت درایو اینورتر باشد.

رتبه انرژی

حتما با برچسب انرژی و رتبه‌بندی‌های درج شده روی آن آشنایی دارید. با توجه به ارزش بالای انرژی‌های مورد استفاده و احترام به نسل آینده و حفظ محیط زیست بهتر است از دستگاه‌هایی استفاده کنید که نمره مطلوبی در مصرف انرژی داشته باشند. رتبه‌های A+++ و A++ می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای خرید ماشین لباسشویی باشند.

 

سرعت چرخش موتور

این فاکتور از این جنبه مهم است که هم در سر و صدای ماشین شما تاثیر می‌گذارد هم هر چقدر که سریعتر بتواند لباس‌ها را بچرخاند به خشک کردن لباس‌ها بیشتر کمک می‌کند. سعی کنید ماشینی خریداری کنید که از نسل جدید موتورها یعنی دایرکت درایو در آن بهره برده شده است و دارای دور موتور بیشتری است.

صفحه نمایش لمسی

صفحه نمایش لمسی موردی است که شاید در همه ماشین‌ لباسشویی‌ها آن را نبینید. اما وجود آن باعث می‌شود کار کردن با ماشین راحت‌تر و لذت بخش‌تر باشد. معمولا صفحه نمایش در ماشین‌های لباسشویی اطلاعاتی از فرایند شستشو را در اختیار شما می‌گذارد و می‌توانید از طریق آن برنامه‌های مختلف شستشو را مدیریت کنید.

تنوع برنامه‌های شستشو

جنس لباس‌ها، رنگ و وزن‌شان، مدت زمان شستشو، میزان دقت شستشو یا آبکشی همگی مواردی هستند که می‌توانند عملکرد ماشین را طبق خواسته‌ی شما و برنامه‌ای که به ماشین می‌دهید متنوع کند. دقت کنید ماشین‌های امروزی این تنوع را در برنامه‌های شستشو دارند و شما باید ماشینی را انتخاب کنید که در موارد مختلف بتوانید از آن برای پاکی و لطافت لباس‌های خود استفاده کنید و نگران خراب شدن آن‌ها نباشید.

سایر موارد

شاید با خود بگویید یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب قیمت است. بله درست می‌گویید اما اگر قیمت را به عنوان عاملی در نظر بگیریم که شما خودتان آن را تعیین می‌کنید می‌توانید بعد از مشخص شدن بازه‌ی قیمتی مدنظر خود گزینه‌های مختلف را بررسی کنید. برای مثال عاملی مثل رنگ بدنه و زیبایی ماشین و اندازه درب نیز حتما در انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

 

 

معرفی یکی از سردمداران بازار:‌

استفاده از موتور دایرکت درایو اینورتر

این باعث شده این یک انتخاب ایده‌آل، باشد که در سکوت لباس‌های شما رو برای‌تان بشوید. این نوع موتورها طول عمر بالایی دارند و خیال‌تان را تا سال‌ها از بابت شستشوی لباس‌ها راحت می‌کند.

تکنولوژی بخارشوی

در‏ ماشــین‏ لباسشــویی ‏جــی ‏پــلاس ‏بــا ‏بهــره‏ گیــری‏ از‏تکنولــوژی ‏بخــار ‏در ‏فراینــد ‏شستشــو،‏‏ عوامــل‏ آلــرژی‌زا ‏بــه ‏طــور‏کامــل ‏از ‏بین‏ می‌‏رود و در ‏عین‏ ح

دیدگاهتان را بنویسید